YetGen Başlangıç Hikayem ve İlklerim

Ahmet EKİCİ
3 min readMar 2, 2021

--

Üniversitede ikinci, bölümde ise birinci yılımda salgın ile her şeyin online olduğu dönemleri yaşıyorduk. Bu dönemlerde kendime yeni uğraşılar arıyordum ancak bu uğraşılar için önceliğim keyifli zaman geçirmekten ziyade, bana katma değer kazandırmasıydı. Ona mı başvursam, buna mı başvursam? Gibi sorular ile daldan dala atlarken bir arkadaşımın sayesinde Yetkin Gençler namı değer YetGen ile tanıştım. Şans odur ya o arkadaşımla yollarımız tekrar kesişti. Nasıl mı?

Gelin anlatayım. Boş bir zamanımda İnstagram’da zaman harcarken okuduğum üniversitede tanıştığım Berke Yalman’ın hikayesinde paylaştığı YetGen başvuru süreci başladı paylaşımı ile kafamda bir şimşek çaktı aynı zamanda Berke YetGen serüvenim boyunca bana yardımcı olacak olan liderimin tam kendisiydi. Kendi kendime şu an çoğunuzun akıllarında olan o soruyu sordum. Nedir bu YetGen? Amacı nedir?

YetGen nedir?

Araştırmaya başladığımda şu an aktif olarak öğrencisi olduğum MEF Üniversitesi’nin ve Türkiye’nin önde gelen kuruluşlarından olan Mehmet Zorlu Vakfı’nın isimlerini sponsorlar olarak görünce heyecanım ve hevesim oldukça artmıştı. Ayrıca rektör yardımcılığı görevini üstlenen Erhan Erkut hocamın YetGen içerisinde olması ise oldukça ilham verici bir platform olacağının teminatıydı. YetGen 21. Yüzyıl yetkinlik ve farkındalıklarını kazandırmayı amaçlayan eğitim platformudur. Genel tanım için bu cümle tam bir biçilmiş kaftandı ancak neydi bu yetkinlikler? Verilen eğitimler ne üzerine olacaktı? Bunun için büyük bir özen ile hazırlanan internet sayfasında oldukça geniş ve anlaşılır bilgiler bulunmaktaydı. Derslerin içeriği olarak sunum teknikleri, excel, CV hazırlama, kariyer planlama, algoritmik düşünme ve daha niceleri olacaktı. 21. Yüzyıl yetkinlikleri olarak bahsedilen yetkinlikler ise dijital okuryazarlık, girişimcilik, sosyal inovasyon ve sürdülebilirlikti. Bu eğitimler ile kendimi geliştirme şansını yakalarken, interaktif dersler ve sağlanan fırsatlar ile birlikte oldukça geniş bir network yakalama şansına sahip olacaktım.

Neden YetGen?

Bu tarz eğitimler veren bazı platformlar bulunmakta ancak YetGen’i öne çıkaran faktörlerden birisi parça parça, farklı platformlardan toplanabilecek eğitimleri tek bir çatı altında toplamış olmasıdır. Tek etken bu mu? Tabii ki hayır. YetGen’in diğer platformlardan farklı olan bir diğer özelliği ise kendisine ait oturmuş bir kültüre sahip olmasıdır. Hiçbir kurs platformu böylesine oturmuş bir kültüre sahip değildir. Bu kültür temel olarak hiçbir dil, din, ırk, cinsiyet farkı gözetilmemesidir.

Başlamasından henüz sadece üç hafta geçmiş olmasına rağmen, kariyer planlamadan sunum tekniklerine, yazılı içerik hazırlamadan veri görselleştirmeye kadar pek çok konuda bilgi sahibi oldum. Oldukça yardımcı olmaya çalışan liderler ile çalışmanın faydası ise bir hayli yüksektir. Bu durumda YetGen’den online dönemlerde alınabilecek en yüksek verimi almak işten bile değildir.

YetGen’de İlk Gün ve İlk Eğitimim

Ne kadar araştırmış olsam da içimde ilk günün tatlı bir heyecanı ve çekingenliği vardı ancak dersin başladığı ilk andan itibaren oldukça samimi ve yardımlaşarak işleyen bir sistem olduğunu görmek içimi oldukça rahatlatmıştı. İlk dersimiz olan kariyer planlama dersinde öz geçmiş ve öz gelecek hazırlamak için gerekli olan pek çok önemli detayı öğrendik. Bunun yanı sıra Likedln ve Linkedln Learning kullanımı konusunda çok önemli yetkinlikleri öğrendik. İlk gününde bilmediğim birçok yeni bilgiyi öğrenmek beni ilerisi için oldukça heyecanlandırıyordu.

YetGen’de İlk Sunum

İkinci hafta aldığımız sunum teknikleri eğitimi kapsamında elde ettiğimiz bilgiler doğrultusunda Birleşmiş Milletlerin sürdürülebilirlik hedefleri kapsamında ekip arkadaşlarım ile hazırladığımız sunuyu sunma fırsatı buldum. Sunuma başlamadan önce içimde tatlı bir heyecan ile beklerken, sunuma başladığımda öncesinde edindiğim bilgiler doğrultusunda adım adım uygulayarak o heyecanımı üzerinden atmayı başardım.

YetGen ailesi ile birlikte daha nice eğitim ve sunumlara :)

--

--